یک شبکه ی تلوزیونی

باسلام امروز میخوام یک شبکه ی تلوزیونی رو با موضوع پیشاهنگی به شما معرفی کنم.

نام این شبکه scout tv یا به فارسی شبکه ی پیشاهنگی می باشد

 این شبکه با هدف ارتقاع سطح پیشاهنگی در سطح جهانی فعالیت می کنه و آرمش هم بصورت زیره:

شعار این شبکهdo it all join the scoutsمی باشد در اینجا می توانید یک کلیپ تبلیغاتی از این شبکه رو ببنید

آدرس سایت این شبکه به شرح زیر

http://www.sa.scouts.com.au/scoutstv

 

و آدرس این شبکه در فیسبوک و یو توب نیز به ترتیب به شرح زیر است

https://www.facebook.com/talentscoutstv

http://www.youtube.com/user/UKScoutAssociation

 

 

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید

 



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : چهار شنبه 6 شهريور 1392
تخمین مسافت طولی به روش پیشاهنگی
 

 

در بسیاری از موارد در شرایط بقا و یا حتی در خیلی از اردوهای پیشاهنگی ،  مسافرتها ، شکار ، کوهنوردی و پیاده روی ها نیاز داریم که مسافت خودمان تا نقطه مورد نظرمان را تخمین بزنیم یکی از روش های مناسب برای اینكار استفاده از انگشت سبابه و نشانه روی به نقطه مورد نظر می باشد.

در این روش می بایست طول یا عرض شئ مورد نظر را بدانیم و نکته دوم اینکه نسبت فاصله دو چشم با فاصله انگشت سبابه تا چشم خود را بدانیم که ما در اینجا بصورت تقریبی آن را یک دهم در نظر می گیریم.

شروع می کنیم:

برای آزمایش سعی کنید فاصله خود را از یک شئ که دقیقا عرض آن را می دانید تخمین بزنید.

- دست خود را به جلو دراز کنید و بصورت مستقیم نگه دارید و انگشت سبابه (اشاره) خود را مستقیم بصورت عمودی نسبت به امتداد دستتان نگه دارید و با یک چشم (ترجیحا چشمی که در راستای دستتان می باشد) سر انگشت خود را به کنار و پایین شئ مورد نظر نشانه روید.

 

- بدون اینکه انگشت خود را تکان دهید با چشم دیگرتان به انگشت نشانه رفته نگاه کنید، خواهید دید که شئ مورد نظر نسبت به انگشتتان جابجا می شود .

- میزان این جابجایی را نسبت به عرض شئ مورد نظر که می دانید چقدر است تخمین بزنید. به این معنی که محاسبه کنید که این جابجایی چقدر طول دارد به عنوان مثال اگر شئ مورد نظر یک دکل برق فشار قوی می باشد و شما می دانید که پهنای آن مثلا 4 متر است و میزان آن جابجایی به حدی است که شما می توانید مثلا 6 عدد از این دکل را در آن فضا جا بدهید ، می توانید بگویید میزان این جابجایی 6ضربدر 4 متر ، یعنی 24 متر می باشد .

 

- در این هنگام با توجه به اینکه نسبت فاصله دو چشم به فاصله نوک انگشت سبابه بصورت عمودی تا چشم را یک دهم در نظر گرفتیم ، در نتیجه فاصله شما تا جسم مورد نظر 10 برابر 24 متر یعنی 240 متر می باشد.

در این روش اگر می خواهید تخمین تان دقیق تر باشد باید اولا نسبت فاصله دو چشم خود با طول انگشت سبابه بصورت عمودی و دست کشیده تا چشم هم راستا با دستتان را بدانید و دوما جسمی را در دور دست انتخاب کنید که طول یا عرضی از آن را بدانید. مثلا اگر یک آپارتمان را در نظر بگیرید حد اقل می دانید که فاصله بین طبقات آپارتمان ها از 3 الی 4 متر می باشد در نتیجه در هنگام نشانه روی محاسبه می کنید که مقدار جابجایی در هنگام نشانه روی با چشم دیگر چه نسبتی از میزان فاصله هر طبقه از یکدیگر می باشد و پس از آن به راحتی می توانید فاصله خود را از شئ مورد نظر بصورت تقریبی تخمین بزنید.



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , اشعار ، سرود ، دست ها و...... پيشاهنگي , ,
:: برچسب‌ها: تخمین مسافت طولی به روش پیشاهنگی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1392
نقشه خوانی
 

بقه‏ بندي علائم

    تاكنون طبقه‏بندي متفاوتي ارائه شده است. در اين ميان ساده‏ترين طبقه‏بندي، علائم را به دو گروه علائم حقيقي و علائم مجازي تقسيم و سپس هريك از آنها به سه دسته علائم مكاني يا موقع، خطي و سطحي طبقه‏بندي نموده‏اند.

    1ـ علائم حقيقي: تمام علائمي كه عناصر و پديده‏هاي فيزيكي و قابل رؤيت را نشان مي‏دهند جزء علائم حقيقي محسوب مي‏گردند.

    2ـ علائم مجازي: شامل كليه علائمي است كه موضوع مورد نمايش آنها يا وجود خارجي نداشته يا نافذ شكل قابل مشاهده مي‏باشد (مانند تراكم جمعيت يا ميزان سود).

    حال به توضيح انواع علائم قراردادي در طبقه‏بندي علائم مي‏پردازيم:

1-7- انواع علائم قراردادي

ـ علائم قراردادي مكاني

    علائم نقطه‏اي آن دسته از علائم مكاني هستند كه به صورت دايره، مثلث، مربع يا اشكال كوچك ديگر با قطرهاي متفاوت در نقشه ظاهر مي‏شوند و معمولاً موقعيت يك عارضه يا پديده را نمايش مي‏دهند. با تغيير شكل، اندازه و رنگ علائم نقطه‏اي مي‏توان تعداد زيادي علائم بوجود آورد. نقطه براي نمايش شهر، مثلث براي نمايش ايستگاه، مثلث‏بندي و دايره براي نمايش جمعيت يك شهر بكار مي‏رود. علائم نقطه‏اي هم براي نشان دادن خصوصيات كمي و هم براي نمايش خصوصيات كيفي اطلاعات مورد استفاده قرار مي‏گيرد.

 

 به عنوان مثال، با تغيير قطر يك دايره مي‏توان شهرها را برحسب اهميتشان نمايش داد.

ـ علائم قراردادي خطي

    علائم خطي موارد استعمال بسيار زيادي در نقشه دارد. با تغيير شكل، ضخامت و رنگ خطوط مي‏توان علائم خطي متعددي بوجود آورد. علائم خطي معمولاً امتداد يك عارضه را در روي زمين نشان مي‏دهد.

ـ علائم سطحي

    علائم سطحي آن دسته از علائم هستند كه مساحتي از نقشه را اشغال كرده باشند. چون شكل و ابعاد يك ناحيه در روي نقشه به شكل و اندازه‏ي طبيعي آن در روي زمين بستگي دارد، از اين جهت خصوصيت فرم و اندازه كه در علائم نقطه‏اي و خطي بكار مي‏رود، در مورد علائم سطحي مطرح نمي‏شود.

 

    دو نكته مهم را درباره‏ي علائم در جدول راهنما بايد رعايت كرد. اول اينكه در انتخاب علائم بايد به واقعيت نزديك باشند. به طور مثال اگر از هواپيما براي نشان دادن فرودگاه استفاده مي‏كنيم، شكل ما به هواپيما شبيه باشد. ديگر اينكه اندازه شكل انتخابي در داخل نقشه با اندازه‏ي نقشه تناسب داشته باشد.

رنگ‏ها

    همچنان كه از علائم براي توجيه جدول راهنما استفاده مي‏كنيم، استفاده از رنگ‏ها نيز همين كاربرد را دارد، يعني قابل توجيه است. در رنگها،

    ـ رنگ سفيد براي نشان دادن برف‏ها و ابرها

    ـ رنگ قهوه‏اي براي نشان دادن ارتفاعات

    ـ رنگ زرد براي نمايش دشت‏ها

    ـ رنگ سبز براي نمايش رويش گياهي، جلگه‏ها . . .

    ـ رنگ آبي براي نشان دادن پهنه‏هاي آبي و رودها

    ـ رنگ قرمز براي نمايش ساختمانها و جاده‏ها

    ـ رنگ سياه براي نوشتن اسامي و نامها

    در بهره‏ گيري از رنگ‏ها به دو مورد اساسي بايد توجه داشت:

    نخست اينكه رنگها هم خانواده باشند، مثل استفاده از رنگ قهوه ‏اي و زرد. ديگر اينكه رنگها پله‏اي باشد. به طور مثال: براي نمايش ارتفاع كم به زياد، رنگ قهوه ‏اي از كم‏رنگ شروع و به قهوه‏ اي پر رنگ تمام مي‏شود يا در مورد عمق يا ژرفا از عمق كم به عمق زياد، رنگ آبي كم‏رنگ و درنهايت آبي پر رنگ به خود مي‏گيرد.

 

ـ جهت شمال

    در جدول راهنما و يا گاهي در خارج آن و در پايين نقشه جهت شمال را با فلش يا حرف N نمايش مي‏دهيم.

نحوه‏ استفاده از نقشه به‏ويژه بر روي زمين

    زماني يك كاربر نقشه‏اي از شهر يا مكاني ديگر در دست دارد، استفاده درست از آن به گونه‏اي كه بتواند محل مورد نظر را پيدا كند، بسيار اهميت دارد. براي اين كار به طور نمونه اگر نقشه‏اي از تهران را در دست داشته باشند و بخواهد ميدان انقلاب را در محلي كه از شهر تهران ايستاده پيدا كند، شرط لازم و كافي اين است كه اول بايد شمال نقشه (كه همان بالاي هر نقشه‏اي است) را بر شمال جغرافيايي يا واقعي تهران منطبق كند. در اين صورت به آساني مي‏تواند به هر نقطه‏اي كه بخواهد از محلي كه در تهران ايتساده حركت و آن را پيدا كند. بنابراين با انطباق شمال نقشه بر شمال واقعي يا جغرافيايي مكان، جنوب، شرق و غرب نقشه يقينا بر جنوب، شرق و غرب جغرافيايي منطبق خواهد شد. در غير اينصورت استفاده از نقشه و پيدا كردن محل‏هاي مورد نظر بر روي زمين مشكل خواهد بود.

طبقه ‏بندي نقشه‏ها

    نقشه به عنوان مهمترين ابزار از تنوع بسياري برخوردار است.

 

 علت اين امر تنوع و فراواني پديده‏هاي سطح زمين است و نمي‏توان تمامي آنها را در يك نقشه نشان داد. از اين رو براي نمايش اين پديده‏ها و نيز براي پرهيز از شلوغي نقشه و با توجه به هدف نقشه بسياري از آنها حذف مي‏گردد و تنها پديده‏هايي در روي نقشه نمايش داده مي‏شود كه مورد نياز باشند. تاكنون طبقه‏بندي‏هاي متفاوتي از نقشه به عمل آمده كه برحسب موضوع، مقياس و يا محتوي نقشه‏ها انجام گرفته است.

الف ـ طبقه‏ بندي نقشه‏ ها براساس موضوع

    در اين طبقه‏بندي نقشه‏هاي جغرافيايي به هفت گروه تقسيم مي‏شوند:

    1ـ نقشه ناهمواريها: كليه نقشه‏هايي كه بعد سوم را نمايش مي‏دهند مانند توپوگرافي، زمين‏شناسي، ژئومورفولوژي و ... .

    2ـ نقشه‏ هاي قابليت اراضي: شامل نقشه‏هاي خاك، پوشش گياهي، منابع آب، كاربري زمين.


43


    3ـ نقشه‏ هاي اقليمي: مانند نقشه‏هاي اقليمي و آب و هوايي، ايزومتري، ايزوپلت.

    4ـ نقشه‏ هاي اقتصادي: مانند نقشه‏هاي كشاورزي، صنعتي و خدماتي.

    5ـ نقشه‏ هاي جمعيتي: مانند نقشه‏هاي پراكندگي، تراكم، رشد و گروههاي سني جمعيت.

    6ـ نقشه‏ هاي سكونتگاهي: مانند نقشه‏هاي سكونتگاهي، نقشه‏هاي ساختماني، نقشه‏هاي هادي و نقشه‏هاي جامع.

    7ـ نقشه ‏هاي فرهنگي: مانند نقشه‏هاي توريستي، نقشه‏هاي سياسي، فرهنگي و مذهبي.


44


ب ـ طبقه‏ بندي نقشه براساس مقياس

    ميزان دقت نقشه وابسته به مقياس آن است و به پنج گروه تقسيم مي‏گردند:

1ـ مقياس خيلي بزرگ       كمتر از 10,000 >

2ـ مقياس بزرگ                50,000 - 10,000

3ـ مقياس متوسط             500,000 - 50,000

4ـ مقياس كوچك               1000,000 - 500,000

5ـ خيلي كوچك                 بيشتر از 1000,000<

ج ـ طبقه‏ بندي نقشه‏ها براساس نوع محتوي و زمينه كاربرد

    1ـ نقشه‏هاي عمومي كه منحصرا پديده‏هاي فيزيكي نسبتا ثابت طبيعي (مانند كوهها و جنگل‏ها) و انساني (مانند شهرها، جاده‏ها) كه شكل مشخص دارند ديده مي‏شود. اين نقشه‏ها به پنج قسمت نقشه‏هاي قاره‏اي، نقشه‏هاي منطقه‏اي، نقشه‏هاي كشوري و نقشه‏هاي توپوگرافي تقسيم مي‏شود.

 

    2ـ نقشه‏هاي ويژه كه همان نقشه‏هاي موضوعي هستند كه شامل: نقشه‏هاي ناوبري هوايي يا چارت هوانوردي، نقشه‏هاي دريانوردي يا چارت‏هاي دريايي، نقشه‏هاي راه، نقشه‏هاي توريستي و گردشگري، نقشه‏هاي شهري و نقشه ثبت املاكي (كاداستر) و نقشه‏هاي الگو (نقشه‏هاي آينده‏نگر و پيش‏بيني شده) است.

    مهمترين آنها نقشه‏هايي است كه توسط شهرداريها براي مناطق شهري ترسيم مي‏گردند. احداث معابر جديد و تعريض معابر قديمي قبل از آنكه اقدامي در زمينه ايجاد آنها در محدوده شهر انجام مي‏گيرد.

 

منابع

1ـ جعفري، عباس، 1363، نقشه‏خواني گيتاشناسي، تهران، انتشارات گيتاشناسي، چاپ اوّل.

2ـ جعفري، عباس، 1380، نقشه‏خواني، تهران، سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح، چاپ دوم.

قطب هاي جغرافيايي

در نيم راه قطب هاي جغرافيايي خطــي فرضي به نام استوا در نظر گرفته مي شود كه زمين را به دو نيم كره شمال و جنوبي تقسيم مي كند.

زمين تقريباً يك كـره ي كامل است. و از آنجــا كه كره زمين مي چرخد ، دو نقطـه اي را كه در بالا و پايين زمين حـول آن مي چرخد مي توان نقاط مبدأ را در نظــر گرفت. به اين دو نقطـه قطب هاي جغرافيـايي گويند.

  عرض جغرافيايي

تعدادي دايره فرضي به نام مـدار به موازات استوا رسم مي شود كه عـرض جغرافيـايي را نشان مي دهد و بــه 90 درجه شمـالي و جنـوبي تقسيــم شده اند.

طول جغرافيايي

طول جغرافيايي را با نصف النهــارها مشخص   مي كنند.

نصف النهارها دوايـري فرضي هستند كه از دو قطب مي گذرند.

يك نصف النهـار را بعنـوان مبنا انتخــاب كرده اند كه طـول آن صفــر است ( گرينويچ) فاصله نصف النهـار ها از يكديگر در استـوا حداكثـر و رو به قطــب ها به تدريــج كم  مي شود تا به صفــر مي رسنـد.

حداكـثر مقـدار طول جغرافيايي 180 درجـه است يعني معـادل نصف محيط زمين

نقشه    MAP

اهميت نقشه

اطلاعات سودمندي از قبيل مسافت ، موقعيت ، ارتفاع ، راههاي ارتباطي ، و ... را در اختيـار ما قرار مي دهد.

آگاهي با ساير مناطق و سرزمينها و اطلاعات اشخـاص منحصـر به محيط زيست خويـش نمي گردد.

 مقياس عددي

به صورت عدد مي باشد.

 براي آنكه محاسبه آن به سرعت انجـام گيرد كسري نمايش داده مي شود.

 1/N*1000‌ هر ميليمتـر در نقشه N متـر طول را روي زمين نشان مي دهد.

 مقياس خطي يا ترسيمي

در زير آن خطي به صورت نوار كشيده شده است.

 طول آن بر حسب فاصله ها در روي زمـين مشخص مي شود.



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , اشعار ، سرود ، دست ها و...... پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1392

نخستین كمپوری ملی پیشاهنگان هلال احمر در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ در باغرود نیشابور برگزار گردید.در این كمپوری بالغ بر ۱۷۰۰ پیشاهنگ،مربی و مدرس حضور داشتند. این كلیپ گزارشی كلی از این مراسم خواهد بود كه در ۲ نسخه ارسال خواهد شد. با تشكر امدادرسان باشید...



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392
تاریخچه ی جمبوری های ((مجمع جهانی پیشاهنگی)) صورت گرفته تا کنون

توجه: این صفحه توسط یک سایت اینترنتی ترجمه شده است و جملات کمی ناخوانا می باشند و از این بابات شرمنده ایم


سراغ موسس، لرد رابرت بادن پاول برنامه ریزی برای برگزاری یک رویداد خاص برای گرد هم آوردن پیشاهنگی از همه ملیت ها، و به مناسبت دهمین سالگرد از اردوگاه در جزیره Brownsea.

با توجه به جنگ جهانی اول، که در آن بسیاری از پیشاهنگی کشته شدند، اولین گردهمایی بین المللی پیشاهنگی در سال 1920 برگزار شد. این، اولین مجمع، در المپیا لندن 8،000 پیشاهنگی از 34 کشور جهان برگزار شد.

مجمع در حال حاضر یک اصطلاح بین المللی مورد استفاده قرار گیرد برای توصیف یک گردهمایی بزرگ از پیشاهنگان. از سال 1920، Jamborees پیشآهنگی جهانی برگزار شده است تقریبا هر چهار سال، به جز در طول جنگ جهانی دوم، و در سراسر جهان به میزبانی.

ST1جهانی پیشآهنگی مجمع - 1920
المپیا، لندن، انگلستان، 1920. 8،000 پیشاهنگی از 34 کشور جهان نشان داده شده در فراخوانی رول. محل یک ساختمان عظیم شیشه ای مسقف به وسعت شش هکتار بود. طبقه بتن با زمین برای مسابقات پوشش داده شود. برخی از شرکت کنندگان غیر پیشآهنگی: تمساح از فلوریدا، یک تمساح کودک از جامائیکا، یک توله شیر از رودزیا، میمون ها از آفریقای جنوبی، یک بچه فیل، شتر. بادن پاول تحسین شده رئیس پیشآهنگی جهان است. او گفت: "اگر آن اراده خود را، به ما اجازه جلو رفتن از اینجا کاملا مشخص است که ما را از طریق روح در سراسر جهان از برادری پیشآهنگی توسعه، در میان خودمان و پسران ما، یک commradeship، به طوری که ما ممکن است برای کمک به توسعه صلح و شادی در جهان و حسن نیت در میان مردان است. "

 

2ND پیشآهنگی جهانی مجمع - 1924
Ermelunden، کپنهاگ، دانمارک، 1924. نوآوری: یک هفته مهمان نوازی خانه برای پیشاهنگی پس از این رویداد، مسابقات قهرمانی جهانی پیشآهنگی. مشکل: بیش از حد بسیاری از بازدید کنندگان و سیل! به BP به نام "Bademester" (دانمارکی برای "استاد حمام کردن" است). 4،549 پیشاهنگی مرطوب توسط عموم مردم برای یک شب اسکان. مدال ها در مسابقات مختلف توسط BP در کپنهاگ ورزشگاه توزیع شده است. این مجمع نشان داد که سراغ فقط یک بازی نیست، اما آن است که یک سهم قابل توجهی نسبت به آموزش و پرورش در تابعیت جهان ساخته شده است.

 

3rd جهانی پیشآهنگی مجمع - 1929
Arrowe پارک، Birkenhead، انگلستان، 1929. آمدن از خوشی سن جشن سراغ در سالگرد 21. 69 کشور 50،000 پیشاهنگی (320،000 بازدید کننده!) ارائه شده توسط. B-P های شاخ kudu را باز وزید. اولین وعده پیشآهنگی. B-P، لرد بادن پاول Gilwell، شد. همچنین "مجمع ماد". فلش طلایی و تبر به خاک سپرده شد. فلش های چوبی طلاکاری شده به نیروهای ملی ارائه شد. BP گفت: "در حال حاضر من به شما ارسال جلو به میهن خود را تحمل نشانه ای از صلح، حسن نیت و کمک هزینه تحصیلی به تمام مردان همکار خود را از هم اکنون بر روی نماد صلح و حسن نیت یک پیکان طلایی است. حمل که فلش دارد و در تاریخ، به طوری که همه ممکن است از اخوان از مردان می دانم. "



 
4TH جهانی پیشآهنگی مجمع - 1933
Gödöllö، مجارستان، 1933. 25،792 پیشاهنگی در اردوگاه. روزنامه خوشی به مجارستانی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی، با کمک به زبانهای دیگر چاپ شد. زبان غیر رسمی "Jamboreese"، که عمدتا از نشانه تاکید یک لبخند شاد شامل بود. هر یک از نیروهای خارجی با "پسر عموی"، پیشآهنگی محلی است که می تواند آنها را با زبان مجارستانی کمک ارائه شد. پیشاهنگی هوا برای اولین بار شرکت کردند. موضوع اول از تمبر یادبود پیشآهنگی. مجمع نشان: گوزن سفید مجارستان. "شما ممکن است در آن گوزن سفید عنوان روح خالص سراغ، اوپر به جلو و به سمت بالا نگاه کنید، و همیشه شما منجر به بعد و به سمت بالا، به کبیسه بیش از مشکلات، به رویارویی با ماجراهای جدید است." (BP)

 

5TH مجمع پیشآهنگی جهانی - 1937
Vogelensang Bloemendaal، هلند، 1937. در مجموع 28،750 پیشاهنگی از 54 کشور. نمایش روزانه در میدان جنگ. راهنمای دختر با استفاده از میدان جنگ به استقبال بانوی بادن پاول، جهان راهنمای ارشد. مجمع تمیزترین و در عین حال: 120 دوش و 650 شیپور خاموشی آب. 71 پل بر روی کانال های که تلاقی سایت. B-P هشتاد ساله بود. BP در با ارائه علامت مجمع، کارکنان یعقوب، گفت: "اکنون زمان آن برای من می آیند می گویند خوب خداحافظی. من می خواهم شما را به یک زندگی خوشحال. شما می دانید که بسیاری از ما هرگز دوباره در این جهان دیدار خواهد کرد."

 

6TH پیشآهنگی جهانی مجمع - 1947
مجمع صلح "، Moisson، فرانسه، 1947. 24،152 پیشاهنگی حاضر بودند. ده سال پس از آخرین مجمع، و BP در سال 1941 مرده بود. بلندگوها نوآوری از زمان ناخوشایند بود. پیشاهنگی هند استقلال کشور خود را جشن گرفته است." چالش "بود بخشی از برنامه نهایی در ماه مارس، در شکل خم کاریک (نمادی از مجمع) در باز کردن پیشاهنگی مراسم راهپیمایی در کشور، در مراسم اختتامیه هر اردوگاه فرعی تشکیل واحد، و در آن با مته سوراخ سر بسیاری از پرچم ها و آگهی از پیشاهنگی های تمام کشورهای ارائه شده در زیر اردوگاه.

 

7 مجمع جهانی پیشآهنگی - 1951
Salzkammergut، بد Ischl، اتریش، 1951. 12،884 پیشاهنگی حضور داشتند. سادگی اصلی خوشی بود. ، هفت برج ساخته شد، هر یادآوری مجمع قبلی. همانطور که از نام هر یک اعلام شد، یک پرچم در یکی از برج ها و آهنگ که مجمع سونگ برافراشتند. این اولین بار بود که پیشاهنگی آلمانی قادر به شرکت در مجمع جهانی پیشآهنگی به عنوان اعضای کامل سازمان جهانی بودند. یک پیشآهنگی از ژاپن حضور داشتند. او می دانست که هیچ کدام از زبان های دیگر از خود و کلمه "مجمع"، با این حال او این سفر را با هیچ مشکلی ساخته شده است. نزد پیشاهنگی تکان دادن پرچم های استقبال در فرودگاه به او گفت که او در جای مناسب وارد کرده بود.

 

8TH جهانی پیشآهنگی مجمع - 1955
خوشی از افق های جدید، رودخانه و ابشار نیاگارا در دریاچه، کانادا، 1955. اولین مجمع پیشآهنگی جهانی و اولین جمع آوری پیشآهنگی بین المللی برای خارج از اروپا برگزار می شود. کل 11139 شرکت کننده از 71 کشور جهان در حال حاضر. بسیاری از اولین ها: تمام پخت و پز بیش زغال چوب انجام می شود؛ تلویزیون به مجمع جهانی پیشآهنگی آمد، پس از طوفان کانی! ورود غیر معمول دو قایق صید نهنگ است که رودخانه از مونترال از طریق کانال Rideau و در سراسر دریاچه انتاریو سفر شد. سه پیشاهنگی برزیلی های وارد شده از جیپ های جدید پیشاهنگی نیوزیلند که چهار ماه قبل از مجمع به خانه سمت چپ آغاز شده و بیش از 45،000 کیلومتر (30،000 مایل سفر ). بیشترین تاثیر: مهمان نوازی در کانادا است.

 

9TH جهانی پیشآهنگی مجمع - 1957
ساتن پارک، انگلستان، 1957. جشن خوشی جشن سراغ سالگرد 50th. بیش از 30،000 پیشاهنگی از 80 کشور حضور داشتند. اول به ترکیب موت مریخ نورد و Indaba. سال سده B-P. ایستگاه رادیویی آماتور از اردوگاه اداره می شود. پیشآهنگی را از پاکستان پیموده تمام راه را. اردوگاه 24 صفحه یک روزنامه، "جشن مجله" وجود دارد. و سپس، traditonally ممکن است بگویند، شب طوفان بزرگ وجود دارد - "Jamborain". ستون هرمی شکل سنگی در ساتون پارک ساخته شده بود به مناسبت این سالگرد سراغ.

 

10TH مجمع پیشآهنگی جهانی - 1959
تن. Makiling، فیلیپین، سال 1959. اولین مجمع پیشآهنگی جهانی در شرق دور. 12،203 پیشاهنگی از 44 کشور در حال حاضر است. موضوع: "ساختمان فردا امروز". نیم میلیون بازدید کننده در یک روز. "مجمع بامبو، نخل nipa و شهر بامبو. نشست غرب و شرق؛ وحی به هر دو است. لبخند فیلیپین فراموش نشدنی بود. در شرایط آب و هوایی در Jamborees قبلی، پیشاهنگی فرانسوی، به خوبی برای همه احتمالات آماده، راهپیمایی گذشته دادن چلپ چلوپ از رنگ در بارانی زرد. مجمع جهانی پیشآهنگی واقعا عرصه را نشان می دهد و یا آتش نیست. مجمع واقعی صورت می گیرد در قلب پیشاهنگی از بسیاری از سرزمین ها.

 

11th مجمع پیشآهنگی جهانی - 1963
مسابقه دو ماراتون، یونان، 1963. 14،000 شرکت کنندگان. موضوع: "بالاتر و وسیعتر". یونانی ولیعهد و رئیس پیشآهنگی باز خوشی. تاریخ کلاسیک به زندگی آمد: دونده ماراتن، کارگر هرکول، سه گانه. تراژدی مشروط فیلیپین که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند رقم بخوره. پرچم خوشی در بزرگداشت کاهش داده است. در بسته شدن، ماراتن مشعل به پیشآهنگی آمریکایی تحویل داده به در افتتاح دوازدهمین مجمع جهانی پیشآهنگی شود شعلهور شده است.

 

12th مجمع پیشآهنگی جهانی - 1967
امور خارجه پارک Farragut، آیداهو، ایالات متحده آمریکا، 1967. دومین مجمع پیشآهنگی جهانی در آمریکای شمالی. 12011 شرکت کننده از 105 کشور جهان. موضوع: "دوستی". عرصه نشان می دهد، مهارت های-O-راما، دنباله ماجراجویی، فعالیت های آب در دریاچه PEND Oreille، از لرزش و نشت از بازار مال فروشان واقعی غربی، در میان شکوه و جلال از کوه های راکی.

 

13TH پیشآهنگی جهانی مجمع - 1971
Asagiri ارتفاعات، ژاپن، 1971. 23،758 شرکت کننده از 87 کشور جهان است. موضوع: "به درک". بسیاری از فعالیت های متنوع در اردوگاه رنگارنگ دکور شرقی و در مقابل پس زمینه کوه فوجی است. آب و هوای ایده آل در آغاز و پایان، اما تعداد مجمع 13 گردباد در وسط یاد می شود. با توجه به جاری شدن سیل شدید برخی از اردوگاه های فرعی، 16،000 پیشاهنگی تا به حال به مدت 48 ساعت تخلیه می شود. اورژانس عالی قصد دارد توسط سازمان پیشاهنگی ژاپنی و مهمان نوازی فراموش نشدنی میزبان موقت است.

 

14 پیشآهنگی جهانی مجمع - 1975
دریاچه Mjosa، Lillehammer، نروژ، 1975. محبوب به نام "'75 Nordjamb". 17259 شرکت کننده از 91 کشور جهان حضور داشتند. موضوع: "پنج انگشت، یک دست، نماد پنج نوردیک میزبان مشترک و پنج کلاس پیشآهنگی جهانی در یک برادری است. پیاده روی در کوه ها در گشت های بین المللی، زمینه های فعالیت، دنباله شمال اروپا، گروه کر عالی، مراجعه به موزه Maihaugen فرهنگی، و همه سرگرم کننده در مجمع نمایشگاه کشور. H.M. پادشاه نروژ افتتاح مجمع، که همچنین توسط HM بازدید شد پادشاه سوئد و H.R.H. را ولیعهد مراکش.

 

پیشآهنگی جهانی مجمع سال - 1979
جهان مکان است و زمان کل سال 1979 است. به جای یک مجمع، سازمان جهانی "پیشآهنگی جهانی مجمع سال" به منظور به ضرب هزاران روح مجمع با برگزاری چندین اردوگاه پیشآهنگی جهانی مجمع سال و عضویت در مجمع بی شماری در سراسر جهان اعلام کرد. نماد عضویت در مجمع به نمایندگی امواج دوستی که صعود از اجتماعات بین المللی از پیشاهنگان و جریان در سراسر جهان گسترش روح برادری پیشآهنگی. پانزدهمین مجمع پیشآهنگی جهانی، در ایران برای سال 1979 برنامه ریزی شده، به تعویق افتاده بود.

 

15TH مجمع پیشآهنگی جهانی - 1983
درکاناناسکیس کشور، آلبرتا، کانادا، 1983. در دامنه کوه های راکی ​​در نزدیکی کلگری، 14،752 پیشاهنگی در درکاناناسکیس کشور جمع شده بودند. موضوع: "روح زندگی در". مجمع مشخص از بسته شدن جشن سالگرد 75 از جنبش پیشآهنگی، و تولد 125 موسس آن، لرد بادن پاول. فعالیت های مجمع استفاده کامل از کوه های ناهموار و هیجان غرب وحشی صورت گرفت.

 

16 مجمع پیشآهنگی جهانی - 1987-1988
پارک آب مروارید پیشآهنگی، نیو ساوت ولز، استرالیا، ژانویه، 1988. 14434 شرکت کننده از 84 کشور جهان در حال حاضر. موضوع: "آوردن جهان به همراه". مجمع جهانی پیشآهنگی در نیمکره جنوبی برگزار می شود. نخستین رویداد رسمی جشن دویستمین سالگرد استرالیا. نکات برجسته: چالش دره البته مانع، بیشتر خسته کننده و فعالیت محبوب ترین در مجمع بزرگ تالار گشت و گذار کارناوال، که همه پیشاهنگی در بیش از 50 اتوبوس به Thirroul ساحل رفت شد.

 

17 مجمع پیشآهنگی جهانی - 1991
تن. پارک ملی Sorak، کره، 1991. تقریبا 20،000 شرکت کنندگان، به نمایندگی از 135 کشور و سرزمین، آن را بزرگترین نمایندگی در تاریخ مجمع جهانی پیشآهنگی ساخته شده است. موضوع: "بسیاری از اراضی، یک جهان". پیشاهنگی از چکسلواکی و مجارستان عنوان اعضای جنبش پیشآهنگی جهانی برای اولین بار از سال 1947 شرکت کردند. نیروها را از مکان های که در آن سراغ شروع مجدد یا شروع نیز وجود دارد: بلغارستان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اوکراین و یوگسلاوی. روستای توسعه جهانی در برنامه. مجمع توسط روح تیله بازی کردن وو، HM، رئیس جمهور کره ای بازدید شد پادشاه سوئد و H.R.H. را شاهزاده مولا رشید مراکش.

 

18 پیشآهنگی جهانی مجمع - 1995
Flevoland (هلند)، هلند، سال 1995، 28،960 نفر و کارکنان از 166 کشور و مناطق، از جمله 34 کشور جهان که در آن سراغ در حال شروع یا شروع مجدد. این نمایندگی از کشورهای است بزرگترین. موضوع: "آینده در حال حاضر". نکات برجسته ها: جایزه دوستی مجمع، مراسم مذهبی در بین خشونت و صلح، توسعه روستایی 2ND جهانی (GDV) با حمایت از انجمن پیشاهنگان، سازمان های غیر دولتی و نهادهای تخصصی سازمان ملل، به ویژه در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و یونیسف. جشن سالگرد 50th سازمان ملل متحد توسط انجمن پیشآهنگی و ارتباطات ماهواره ای با پطرس غالی، پطرس غالی، دبیر کل سازمان ملل. این رویداد به طور رسمی توسط H.M. افتتاح شد ملکه بئاتریکس هلند و همسرش شاهزاده کلاوس. به مجمع توسط H.M. بازدید شد پادشاه سوئد، شاهزاده بسمه اردن و خانم Sadako Ogata، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، که دهکده جهانی توسعه افتتاح.

 

19 مجمع پیشآهنگی جهانی - 1998-1999
Picarquin، شیلی، 1998-1999. کوهپایه های آند به عنوان یک پس زمینه برای اولین مجمع پیشآهنگی جهانی، تا کنون در آمریکای لاتین برگزار شد و آخرین مجمع قرن خدمت کرده است. آن را رسما توسط رئیس جمهور شیلی، ادواردو فری افتتاح شد. 31،000 پیشاهنگی، رهبران و کارکنان از 157 کشور و قلمرو حضور داشتند. موضوع "صلح با هم" روستای توسعه جهانی 3RD که بزرگتر و بهتر از همیشه با مشارکت 11 آژانس سازمان ملل متحد بود با امضای یک توافق مین های زمینی ضد نفر بین معلولیت های بین المللی و جهانی سراغ تقویت شد. این مجمع که آموزش و پرورش از پیشاهنگان در مورد جهان و مشکلات آن تاکید کرد و نشان داد که چگونه پیشاهنگی می توانند و انجام ایجاد تفاوت بود.
عملیات لس آند، با کمک از بسیاری از نیروها را، ساخته شده است امکان مشارکت مجمع از 56 کشور و مناطق. برای اولین بار، پیشاهنگی سرخپوست از آمریکای لاتین در مجمع از طریق کمک از یونسکو شرکت.

 

20th باشد مجمع پیشآهنگی جهانی - 2002-2003
در 20th مجمع پیشآهنگی جهانی در تایلند تمرکز جنبش ما از 28 دسامبر تا 7 ژانویه، 2003 بود. بیش از 24،000 پیشاهنگی - دختران و پسران، رهبران و کارکنان از 147 کشور و قلمرو حضور در رویداد سمت دریا، زندگی با هم تحت عنوان جهان ما، به اشتراک گذاشتن فرهنگ ما. یک برنامه بسیار مشغول فعالیت ارائه تعداد زیادی از سرگرم کننده است، فرصت هایی را برای توسعه مهارت های جدید، دوستای جدید پیدا کنی و برای کمک به مردم در جوامع در این نزدیکی هست.
روستای توسعه جهانی بزرگ (GDV) اجرا شده توسط 50 سازمان ارائه فروم برای یادگیری در مورد مسائل در سراسر جهان است. مدیر کل یونسکو، Koichiro ماتسورا، افتتاح GDV. برجسته دیگر شامل تقاطع فرهنگ، صورت امواج، میراث ما، بررسی طبیعت، شهر علم، روز اکشن ارتباطات، و مسابقات. تعداد رکورد 12 ادیان خدمات در طول این دوره تعطیلات انجام شده است، و نزدیک به 80 درصد از شرکت کنندگان به سرویس بین مذهبی در 1ST ژانویه حضور داشتند.
عملیات Sattahip به تامین مالی مشارکت 247 پیشاهنگی از 93 کشور در حال توسعه کمک کرد، به لطف پول کمک توسط هزینه های خوشی، و چندین انجمن پیشآهنگی.

 

21 پیشآهنگی جهانی مجمع - 2007
مجمع جهانی پیشآهنگی 21 مشخص شده به مناسبت صدمین سالگرد سراغ با 37،868 پیشاهنگی شرکت از 162 کشور و سرزمین است. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : سه شنبه 18 تير 1392
تاریخچه هلال احمر وصلیب سرخ

 

شکل گیری نهضت بین المللی صلیب سرخ

و هلال احمر

هانری دونان کیست؟ و فدراسیون جهانی چگونه شکل گرفت؟

هانری دونان  که به سال ۱۸۲۸ م . در ژنو متولد شد تاجر جهانگردی بود که سال ۱۸۵۹ م . میدانهای جنگ سولفرینو را دید. این جنگ بین فرانسویان و ساردها از یک طرف و اطریشی ها از طرف دیگر برپا بود. ۲۴ ژوئن این سال جنگ سختی در حوالی قریه ای به نام سولفرینو در جنوب دریاچه «گارد» در گرفت . هانری دونان اتفاقاً در چنین روزی به شهر «کاستیک لیون » در چهار- پنج کیلومتری سولفرینو وارد شد و بدین طریق توانست شاهد میدان جنگ باشد.

بعدازظهر این روز اطریشی های شکست خورده از روستاها و نواحی عقب نشینی می کردند و تا آنجا که می توانستند زخمی ها را با خود می بردند. بسیاری از زخمی ها در شهر «کاستیک لیون » باقی ماندند و این شهر زیبا با کلیساهای سفید و مرمریش به یک بیمارستان نظامی مبدل گشت . دونان که در کوچه های شهر گردش می کرد، خواست یکی از کلیساها را دیدن کند، در آنجا با منظره ی رقت آوری روبرو گشت . زخمی ها راهروها و نیمکت های نماز درون کلیسا را پوشانده بودند. هانری دونان فوراً شروع به کار کرد و از چند تن خارجیانی که در شهر بودند دسته ای ترتیب داد و به زخم بندی و جابجا کردن مجروحان پرداخت . برای زخم بندی وسایل مورد احتیاج در شهر یافت نمی شد و او ناچار شد کالسکه چی خود را به برسیا بفرستد و وسایل زخم بندی را از آنجا تهیه کند. روزهای آخر که در میدانهای جنگ جز جسد کشته ها و خونهای لخته لخته و سلاحهای از کار افتاده و اسب های مرده چیزی نمانده بود، دونان به این فکر بود که اگر زودتر به داد این اجساد می رسیدند شاید بدین صورت نمی مردند. این فکر هرگز از سر هانری دونان بیرون نرفت .دونان به همه دوستان خود در ژنو و ایتالیا نامه نوشت و کمک خواست و به دنبال این تقاضا در اغلب شهرهای سویس و ایتالیا جمعیت های خیریه ای تشکیل شد و توتون و وسایل زخم بندی که می رسید به تساوی میان پیروان مذاهب گوناگون و ملیت های مختلف تقسیم می شد.

دونان همیشه به این فکر بود که آیا ممکن نیست در هر کشوری «جمعیتی برای کمک به زخمیها» ایجاد کرد تا هنگام صلح، داوطلبانه خود را با وسایل لازم مجهز کند و هنگام جنگ به کمک زخمیها بشتابد؟ و آیا ممکن نیست این جمعیت ها را با یک رابطه ی بین المللی به یکدیگر پیوست و هر ملتی را واداشت که هنگام جنگ به کمک زخمیهای خودی و خارجی بپردازد ؟

آن روزها هانری دونان هر جا می رفت و به هر کاری دست می زد، تنها فکرش همین بود: ایجاد این اتحاد مقدس بین ملتها و وا داشتن آنان به همکاری برای نجات سربازان زخمی میدانهای جنگ…

جنگ سولفرینو پایان یافت و دونان و یارانش به کشورهای خود بازگشتند و همه ی آن دردها فراموش شد، ولی سه سال بعد کتاب یادبودی از سولفرینو منتشر شد که هانری دونان خواسته بود در آن کتاب مردم را از دردها و زجرهائی که در سولفرینو دیده بود آگاه سازد. هنگامی که هانری دونان مشغول تهیه کتاب خود بود و طرح اتحادیه بین المللی صلیب احمر را می ریخت ، در ایتالیا یک پزشک نظامی به نام فردیناند پالاچیانو و در فرانسه داروسازی به نام هانری آرو  به این فکر بودند که دولتها را هنگام جنگ وادار به معالجه و احترام متقابل به زخمیها و بیماران حریف کنند. یادبودی از سولفرینو که در سال ۱۸۶۲ م . منتشر شد برای نشان دادن این احتیاج جدی به وجود یک سازمان امداد بین المللی برای مداوای زخمی های زمان جنگ بود و چنان بسرعت انتشار یافت و به زبانهای مختلف ترجمه شد که دو سال بعد وقتی نمایندگان همه ی دول اروپائی برای نوشتن اولین کنوانسیون ژنو فراهم آمدند، همه می دانستند چه می خواهند و باید چه کنند.

موثرترین پاسخ به ندای هانری دونان از شهر ژنو داده شد و صلیب سرخ را برای جهان بوجود آورد. در نهم فوریه ۱۸۶۳ م . یکی از جمعیت های خیریه ژنو به نام جمعیت فوائد عامه به درخواست رئیس خود گوستاو موانیه تشکیل جلسه داد تا درباره ی پیشنهاد هانری دونان مطالعه کند. حضار یک کمیته پنج نفری را از میان خود انتخاب کردند و این ماموریت را به آنان محول ساختند. این پنج تن : هانری دونان ، گوستاو موانیه ، ژنرال دوفور ، لوئی آپی یا و تئودور مونوار بودند.

هدف این کمیته پنج نفری ایجاد یک جمعیت امدادی در ژنو یا در سویس نبود، از همان لحظه اول نقشه ی آنان ایجاد یک جمعیت بین المللی بود. می خواستند در هر مملکتی جمعیتی برای این هدف تشکیل شود و با حمایت دولت محلی کار خود را ادامه بدهد. برای اجرای این هدف ناچار می بایست مستقیماً به روسای دول مراجعه کرد و از آنان دعوت بعمل آورد، و این کار ساده ای نبود. اگر خود دولت فدرال سویس به این کار اقدام می کرد مهم نبود ولی کمیته پنج نفری ناچار بود خودش اقدام کند.به این طریق هانری دونان به راه افتاد و به آستانه ی دربار سلاطین اروپا، کتاب خود را بعنوان پیامی برای ایجاد صلیب احمر بین المللی هدیه می ساخت . در همه جا او را با آغوش باز پذیرفتند و دعوت او را اجابت کردند. در غیاب او، همکارانش در کار تهیه این نقشه بودند که درخواست های کتاب «یادبودی از سولفرینو» را بعنوان طرح کار نمایندگان دولی که دونان دعوتشان خواهد کرد بصورت جداگانه ای اساس کار قرار دهند و امیدوار بودند نمایندگان دولی که دعوت دونان را پذیرفته اند بزودی فراهم آیند و پایه های اصلی کار صلیب سرخ را بگذارند.انتظار آنان چندان طولانی نشد و تنها چند ماه پس از اولین دوره اجلاسیه کمیته پنج نفری به دعوت همین کمیته ، کنگره بزرگی با شرکت سی و شش تن نماینده از طرف شانزده دولت اروپائی در ژنو تشکیل شد. و در همین کنگره بود که اولین قرار نامه (کنوانسیون ) ژنو نوشته شد.

۴۲۱۰ نیروی هلال احمر استان به مسافرین نوروزی خدمات رسانی کردند

طرح اولیه کنوانسیون ژنو درباره حمایت سربازان زخمی در میدان جنگ و بی طرف بودن عمارات و وسائل نقلیه مربوط به بیمارستان ها و بنگاههای بهداری لشکری مورد تصویب همه قرار گرفت و با این اصل موافقت به عمل آمد که در هر مملکتی یک کمیته ملی برای حفاظت سربازان زخمی زمان جنگ تاسیس بشود و در زمان صلح زمینه های کار خود را فراهم کند. و نیز صلیب سرخ بعنوان علامت مشخص تمام این موسسات و کارمندان آنها در زمان صلح و جنگ شناخته شد. و به این طریق پایه های اولیه صلیب سرخ ریخته شد.

شورای دولتی مملکت سویس در سال بعد از دولت های اروپا دعوت کرد که با اعزام نمایندگان خود و با توشیح قرارنامه هایی که مورد موافقت کنگره بین المللی قرار گرفته بود، به کار صلیب سرخ رسمیت بدهند. و این اجتماع ثانوی که در تاریخ اوت ۱۸۶۴م . در ژنو تشکیل شد به نام کنفرانس دیپلماتیک معروف شده است . در این کنفرانس همان شانزده دولت اروپائی نمایندگان خود را با اختیارات کافی اعزام داشتند. روز هشتم اوت کنفرانس در یکی از تالارهای شهرداری ژنو افتتاح یافت . نمایندگان دولت ها معرفی شدند و به این طریق کنفرانس بیش از آنچه انتظار می رفت ابهت و رسمیت یافت .موانیه که بعنوان رئیس آن کمیته بین المللی در این کنفرانس بزرگترین نقشها را بازی کرد و متن نهائی کنوانسیون اول ژنو نیز دست نوشته اوست درخواست های آن کمیته را که در سال پیش تشکیل یافته بود به اطلاع حضار رساند، و کنفرانس دیپلماتیک در طول پانزده روز پس از بحث و شور و تدقیق کافی اولین قرارنامه ژنو را درباره «حمایت و اصلاح حال سربازان زخمی در میدانهای جنگ» در ۵ ماده امضاء کرد و کمیته بین المللی مذکور را بعنوان پایه تشکیلات صلیب احمر به رسمیت شناخت .

 برای مشاهده اندازه واقعی آرم و لوگو هلال احمر Helal Ahmar کلیک کنید

علامت شاخصه موسسات و جمعیت هائی که بر اساس این قرارنامه تشکیل می شدند صلیب سرخ بر روی متن سفید بود و تمام دول امضا کننده آن را پذیرفتند، ولی در جنگهای بالکان میان عثمانی و صربستان که منتهی به جنگ روس و عثمانی شد دولت عثمانی اعلام داشت که به جای صلیب سرخ ، هلال سرخ استفاده خواهد کرد و از طرف روسیه نیز این امر مورد قبول واقع شد و بعدها در سال ۱۹۰۶ – ۱۹۰۷ م . در مجامع بین المللی نیز رسمیت پیدا کرد. و دولت ایران شیر و خورشید سرخ را بجای صلیب سرخ برای مشخص کردن موسسات بهداری لشکر پیشنهاد کرد.

فدراسیون بین المللی

فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در سال ۱۹۱۹ پس از پایان جنگ جهانی اول در شهر پاریس، تحت عنوان لیگ جمعیت های صلیب سرخ، تأسیس شد. جنگ ، نیاز به همکاری میان جمعیت های صلیب سرخ را نشان داده بود. این جمعیت ها از طریق فعالیت های بشردوستانه ی خود به سود اسیران جنگ و رزمندگان، میلیون ها داوطلب را به سوی خود جلب کرده و مجموعه ی عظیمی از تخصص پدید آورده بودند.

اروپای ویران شده نمی‌توانست چنین منبعی را از دست بدهد. لیگ در سال ۱۹۹۱ به فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر تغییر نام داد.

نخستین هدف فدراسیون، بهبود بهداشت مردم کشورهایی بود که در طول چهار سال جنگ، متحمل آلام بسیار شده بودند. اهداف آن عبارت بود از «تقویت و وحدت جمعیت های صلیب سرخ موجود و ترویج ایجاد جمعیت های جدید جهت فعالیت های بهداشتی.»

مأموریت و نقش فدراسیون

فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان است که یاری رسانی به مردم ، فارغ از تبعیضات مربوط به قومیت، نژاد، باورهای دینی، طبقاتی یا عقاید سیاسی را ارائه می‌کند.

فدراسیون بین المللی اینک دارای ۱۷۸ عضو (جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر)، یک دبیرخانه (در ژنو)، ۱۶ دفتر منطقه ای، ۶۰ هیأت/ دفتر نمایندگی کشوری که در نقاط استراتژیک مستقر شده اند و چهار واحد پشتیبانی منطقه ای (ابوظبی، بوداپست، نایروبی و پاناما) می‌باشد تا از فعالیت های جمعیت های ملی در سراسر جهان حمایت نمایند.       جمعیت های ملی دیگری نیز در حال تأسیس می‌باشند و در بسیاری از کشورهای اسلامی به جای صلیب سرخ، از علامت هلال احمر استفاده می‌شود.


 



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : سه شنبه 11 تير 1392
فرامين گُنگ (مخابره با دست )

 

فرامین مخابره گنگ :

به ادامه مطلب بروید....................!!



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : دو شنبه 9 ارديبهشت 1392
تاریخچه پیش آهنگی در جهان و ایران ((مطلب ارسالی ازمحمد حسین آصفی))


 

 Scouting

پیشاهنگی (به انگلیسی: Scouting)‌ جنبشی بین المللی برای امداد و کمک‌رسانی در مواقع اضطراری است. این جنبش در سال ۱۹۰۷ توسط بادن پاول پایه گذاری شد و به سرعت در جهان توسعه یافت.

 

پیشاهنگی به دو گروه ۶ تا ۱۱ سال و ۱۴ تا ۱۶ سال تقسیم می‌شود. یکی از هدف‌های پیشاهنگی، ایجاد اعتماد به نفس است. هدف دیگر، ترویج روحیه ی کمک به همنوع در میان مردم است.

 

 

 

پیشاهنگی در ایران

 

پایه‌گذار سامانهٔ پیش‌آهنگی در ایران میرزا احمد امین‌زاده بود.پیش‌اهنگی در ایران در سال ۱۲۹۸ خورشیدی از سوی سفیر اسپانیا شناسانده شد ولی اندیشه تشکیل سازمان پیش‌آهنگی را احمد امین‌زاده در دوره رضاشاه مطرح کرد. وزارت معارف در ۱۲ آذر ۱۳۰۴ طرح او را پذیرفت و امین‌زاده را به ریاست این سازمان برگزید.

 

با وجود مشكلات وموانع فراوان با كوشش ایشان تا حدود سال 1310 فعالیت های آن ادامه یافت. درحدود سال 1310 به عراق مسافرت كردند و پس ازآن مدتی آقای سیدرضا اخوی سرپرستی پیش‌آهنگی را عهده دار شدند.

در سال 1313 ترویج پیش‌آهنگی مورد توجه دولت قرار گرفت و وزارت فرهنگ مأمور اجرای آن شد و با طرح جدیدی شروع به فعالیت نمود.

 


 

بادن پاول ( Robert Baden-Powell )

 

لرد سمیث بارون بیدن پاول (1857-1941م )  اولین ژنرال انگلیسی و موسس پیشاهنگی در جهان. در هند و افغانستان و آفریقای جنوبی خدمت کرد و به سربازان خود درس شهامت و چاره جوئی میداد. پس از مراجعت به انگلستان ازاو دعوت شد که برنامه ای مبنی بر این اصول برای جوانان تهیه کند. نهضتی که بدین طریق پدید آمد در 1908م .به پیشاهنگی منجر گردید.

 

در 1910م . به کمک خواهرش پیشاهنگی برای دختران نیز تاسیس کرد. در 1912م  سیاحتی به گرد جهان کرد و در 1920م  در جمبوری بین المللی لندن عنوان سرپیشاهنگی جهان یافت و در 1929م  لقب بارون به او اعطا گردید از تالیفات متعددش پیشاهنگی برای پسران (1908م ) است . (از دایرة المعارف فارسی ).

 

 

 

نبرد بوئر (boer war) (میلادی ۱۹۰۲-۱۸۸۹)

 

این جنگ در آفریقای جنوبی میان بوئرها مهاجران هلندی و انگلیسی ها در گرفت. نظامی های تن پرور انگلیسی،با رهبری بدی که داشتند، در روز های اول جنگ رقیب خوبی برای بوئر های چابک،مسلح و سازمان یافته نبودند؛ اما در پایان، مقاومت سرسختانه ی انگلیسی ها باعث پیروز شدن آن ها گردید. در طول نبرد بوئر ارتش بریتانیا در حدود ۴۵۰/۰۰۰ سرباز داشت؛ درحالی که تعداد نیروهای بوئری فقط ۶۰/۰۰۰ نفربود.

 

همه ی پیشاهنگان جهان،نام بادن پاول را میشناسند. رابرت بادن پاول،فرمانده شهر مافکینگ بود.که در نبرد بوئر،مدت ۲۱۷ روزدر محاصره ی بوئر ها قرار داشت.هنگامی که شهر آزاد شد،بادن پاول همچون یک قهرمان به انگلستان بازگشت.وی در سال ۱۹۱۰ از ارتش بازنشسته گردید و بقیه ی عمر خود راوقف جنبش پیشاهنگی کرد.

فعالیت‌ها

 

سازمان پیش‌آهنگی می‌کوشید تا نوجوانان ایرانی را با مهارت‌های گوناگون آشنا کند از جمله نحوه اردو زدن، نکات بهداشتی، قوانین راهنمایی و رانندگی، کاردستی، بازی و نقاشی، حرکات ورزشی، کمک‌های اولیه، سرود و آداب معاشرت، شعر، دانستن درباره طناب، قدرت طناب، انواع گره‌ها، بستن دو چوب، ساخت مهار، قایق، پل، عرابه، برج و ماکت برای کسب نشان لیاقت.

 

File:Iran Scout Organization 1980s.svg

 

نشان عضویت در دهه ۱۹۸۰



مستر گیبسن متخصص امریكایی برای سرپرستی تربیت بدنی و پیش‌آهنگی به ایران دعوت شدند.

اولین دوره كلاس مربیان پیش‌آهنگی درخرداد ماه 1314 با شركت 40 نفر از مربیان تهران و 44 نفر از مربیان شهرستان ها به مدت 15 روز تشكیل شد محل این اردو در منظریه (اردوگاه شهید باهنر) بود.

در طول تعطیلات تابستان همان سال مقررات وآیین ‌نامه‌های لازم برای اجرای پیش‌آهنگی در مدرسه ها تهیه و تدوین شد و فعالیت های پیش آهنگی روز به روز در تمام شهرستان‌های كشورتوسعه یافت ولی با شروع وقایع شهریور1320 این فعالیت‌ها متوقف شد ودر طول مدت یازده سال جز در یكی دو دسته كوچك فعالیت پیش‌آهنگی به چشم نمی‌خورد. علاقمندی و فعالیت آقایان ابراهیم صدری و جلیل كتیبه‌ای‌ و سایر دوستانشان در این دوره فترت قابل تمجید و ستایش است. در سال 1332 آقای دكتر حسین بنائی كه تحصیلات عالی خود را در رشتة تعلیم و تربیت، روانشناسی وتربیت بدنی در آمریكا به پایان رسانیده بود. مأمور تجدید سازمان پیش‌آهنگی ایران شد..

زنده یاد آقای دكتر حسین بنائی كه در دورة قبل نیز از مربیان شایسته و علاقه‌مند بود با ایمان و علاقه قابل تحسینی فعالیت‌های پیش‌آهنگی را آغاز نمودند و در آذر ماه سال 1332 با تشكیل اولین كلاس مربیان پیش‌آهنگی نهضت جدید پیش‌آهنگی ایران آغاز شد.

پیش‌آهنگی ایران درآغاز این دوره با مشكلات اجتماعی و موانع بسیار رو به رو بود ولی با علاقمندی و پشتكار آقای دكتر بنائی و همكاران ایشان در سراسر كشور بر مشكلات و موانع مسلط شدند و موفقیتهای پی‌در پی به شرح زیر نصیب سازمان ملی پیش‌آهنگی ایران شد.

درسال 1334 سازمان ملی پیش‌آهنگی ایران از طرف دفتر بین‌المللی پیش‌آهنگی به رسمیت شناخته شد.

درسال 1335 اولین جمبوری ملی پیش‌آهنگان ایران تشكیل شد.

در سال 1337 دومین جمبوری ملی پیش‌آهنگان ایران با شركت بیش از چهار هزار نفر پیش‌آهنگ تشكیل شد و در این جمبوری پیش‌آهنگان كشورهای پاكستان، تركیه، عراق، اردن، انگلیس، ژاپن، آلمان و آمریكایی های مقیم ایران شركت داشتند.

در سال 1339 سومین جمبوری ملی پیش‌آهنگی ایران با شركت بیش از ده هزار نفر پیش‌آهنگ ایرانی و خارجی تشكیل شد.

در سال 1339منظریه ( اردوگاه شهید باهنر) از طرف دفتر بین‌المللی پیش‌آهنگی به عنوان یك مركز بین‌المللی تربیت مربی و تشكیل كلاس‌ها شناخته شد. در همین سال آقای دكتر حسین بنائی به عضویت كمیته دوازده نفری پیش‌آهنگی جهان انتخاب شدند.

درسال 1341 انجمن طرفداران پیش‌آهنگی درایران تشكیل شد و عده‌ای از شخصیت‌های درجة اول مملكت عضویت این انجمن را پذیرفتند.

در سال 1341 اولین كنگرة پیش‌آهنگی ایران با شركت نمایندگان شوراهای پیش‌آهنگی تمام استان‌های كشور در منظریه ( اردوگاه‌ شهید باهنر) تشكیل شد.

در سال 1342 دومین كنگره پیش‌آهنگی ایران علاوه برجلسة سالیانة شورای عالی پیش‌آهنگی ایران با وجود تمام استانداران، مدیران كل فرهنگ استان‌ها و نمایندگان شوراهای پیش‌آهنگی استان‌ها تهران تشكیل شد.

سازمان ملی پیش‌آهنگی ایران در ردیف قوی‌ترین سازمان‌های پیش‌آهنگی جهان قرار گرفته بود. روش صحیح و برنامه‌های جامع و متنوعی كه پی‌درپی از طرف سازمان ملی پیش‌آهنگی ایران اجرا می‌شد این امیدواری را به وجود آورد كه درآیندة نزدیك از سازمان ‌های پیش‌آهنگی‌ پیشرفته جهان پیشی‌ گرفته‌ و افتخارات بیشتری نصیب پیش‌‌آهنگان ایران سازد. در سال 1363 مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های پیش آهنگی را منحل كرد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : 30 فروردين 1392
سامانهٔ پیش‌آهنگی ((مطلب ارسالی ازهادي پيرآلو))

 

سازمان پیش‌آهنگی ایران

 

پیش‌آهنگی در ایران در سال ۱۲۹۸ خ. از سوی سفیر اسپانیا شناسانده شد ولی اندیشه تشکیل نهضت پیش‌آهنگی را احمد امین‌زاده در دوره رضاشاه مطرح کرد. وزارت معارف در ۱۲ آذر ۱۳۰۴ طرح او را پذیرفت و امین‌زاده را به ریاست این سازمان برگزید.[۱]

فعالیت‌ها

 

سازمان پیش‌آهنگی می‌کوشید تا نوجوانان ایرانی را با مهارت‌های گوناگون آشنا کند از جمله نحوه اردو زدن، نکات بهداشتی، قوانین راهنمایی و رانندگی، کاردستی، بازی و نقاشی، حرکات ورزشی، کمک‌های اولیه، سرود و آداب معاشرت، شعر، دانستن درباره طناب، قدرت طناب، انواع گره‌ها، بستن دو چوب، ساخت مهار، قایق، پل، عرابه، برج و ماکت برای کسب نشان لیاقت.[۲]

بخش‌ها و درجه‌ها

 

سازمان پیش‌آهنگی ایران بخش‌های گوناگون و منصب‌ها و درجه‌هایی داشت که با نام‌های ویژه‌ای نامیده می‌شدند. بخشی از اصطلاحات مربوط به این بخش‌ها و درجه‌ها در سال ۱۳۱۸ خورشیدی از سوی فرهنگستان ایران به شرح زیر تصویب شد: رسد پیش‌آهنگی، سررسد، رسدیار، سرپرستان رسد، شورای رسد، جوخه، سرجوخه، جوخه‌یار، کارپرداز، نویسنده، شیپورزن، پایوران پیش‌آهنگی، پیوستگان، رئیس پیش‌آهنگی، معاون پیش‌آهنگی، سرپیش‌آهنگ، سرپیش‌آهنگی، نوآموز، دیوان پاداش، رهبر پیش‌آهنگی، رهبریار پیش‌آهنگی، انجمن پیش‌آهنگی ایران، نشانه هنر، شیربچگان، گرگ‌بچگان، کدبانان، فرشتگان، جویندگان، سیاران.[۳] درسال 1384 سازمان پیش آهنگی ایران بصورت یک سازمان مردم نهاددر وزارت کشور به شماره ثبت63679/8/1 ثبت شد و ازتاریخ 1/6/1384 سازمان پیش آهنگی استان مرکزی فعالیت خود را آغاز نمود . عکسها و فعالیت مدوام این واحد پیش آهنگی در سایت سازمان پیش آهنگی استان مرکزی همراه با عکسهای اردو های آموزشی . کلاسهای آتش نشانی . امداد و نجات . موجود میباشد تاریخ ویرایش 20/6/1391

نشریه‌های سازمان

 

نشریه ماهانه پیش‌آهنگی (از سال ۱۳۰۶). بولتن پیشاهنگی رفسنجان، بولتن پیشاهنگی شاهپور آذربایجان، سازمان پیشاهنگی نیشابور، بولتن پیشاهنگی روستایی بندرشاه، بولتن پیشاهنگی گرگان، بولتن پیشاهنگی بروجرد، سازمان پیشاهنگی ساری، سازمان پیشاهنگی اصفهان، سازمان پیشاهنگی خرمشهر، سازمان پیشاهنگی آغاجاری، پیشاهنگی روستایی ورامین، نشریه پیشاهنگی گنبد کاوس، بولتن سازمان پیشاهنگی اراک، رسد سه آزاد شیراز، رسد یازده دانشسرای مقدماتی شیراز، بولتن سازمان پیشاهنگی استان کردستان (سنندج)، نشریه فرهنگی مسجدسلیمان، نشریه فرهنگی ارسباران.[۴]

کتاب‌های راهنمای پیش‌آهنگی ایران

 

کتاب‌هایی که در دوران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در مورد پیش‌آهنگی در ایران به چاپ رسیدند:[۵]

پیشاهنگان لالجین، احتمالاً سال ۱۳۴۰

 

    وودبچ علمی: راهنمای پیشاهنگی پسران

    کتاب پسران پیشاهنگ ایران

    فرشتگان پیشاهنگ ایران

    یک جوبیله، هشت جامبوری

    تحقیق و بررسی درباره: دومین اجتماع ملی پیشاهنگی دختران ایران

    مواد تعلیمات درجه سوم پسران پیشاهنگ

    درباره دومین اجتماع ملی پیشاهنگی دختران ایران تهران- منظریه ۱۳۵۴.

    نشان موفقیت فرشتگان

    کارنامه شیربچگان پیشاهنگ

    کارنامه پسران پیشاهنگ

    کارنامه فرشتگان پیشاهنگ

    کارنامه دختران پیشاهنگ

    کارنامه پیشاهنگان جوینده و سیار دختر

    کارنامه و دفترچه پیشاهنگی دختران

    دفترچه ثبت نام کد- رسد- دسته

    نکاتی چند درباره هفته کار نیک پیشاهنگی (بسیج تعاون)

    از هژیر بیاموز، برای شیربچگان پیشاهنگ

    روش پیشاهنگی در سواد آموزی

    تدریس ماده نویسی و ساده خوانی با روش پیشاهنگی

    آموزش درختکاری به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری

    خلاصه تعلیمات مراحل فرشتگان و شیربچگان

    خلاصه تعلیمات مراحل پسران و دختران

    روش اجرایی جلسات کد شیر بچگان: برای مربیان

    آماده باش

    هفته کار پیش آهنگی

    اساس نامه شرکت تعاون مصرف پیش آهنگی ایران: مصوب مجمع عمومی فوق العاده ۲۱ بهمن ۱۳۵۰

    اساس نامه شرکت تعاون مصرف پیش آهنگی ایران: مصوب مجمع عمومی فوق العاده ۲۱ بهمن ۱۳۵۱

    آیین نامه هیئت همکاری پیش آهنگی روستای ایران و کمیته همکاری پیش آهنگی روستائی استان‌ها و شهرستانها

    راهنمای کدبانان شیربچگان پیش‌آهنگ

    راهنمای جلسات سالانه مربیان پیش آهنگی روستائی

    راهنمای هدایت سرجوخگان

    راهنمای دوره آموزش نظری رهبری ملی

    دانستنیهایی درباره منظریه " باغ پیش‌آهنگان"

    مبحث گروهی برای مربیان پیش آهنگی

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر دوره نظری و ردیج پسران سری اول

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر دوره نظری و ردیج پسران سری دوم

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر و ردیج نظری شیربچگان سری اول

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر گلبرگ نظری پیش آهنگی دختران "پیش آهنگی جوینده و سیار "

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر آموزش نظری گلبرگ دختران " واحد مکاتبه "

    راهنمای تصحیح کنندگان دفاتر آموزش نظری گلبرگ فرشتگان " واحد مکاتبه "

 

 



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
:: برچسب‌ها: سامانه پیشاهنگ ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده :
تاریخ : 26 فروردين 1392
تاریخچه پیشاهنگی در ایران

به نام خدا

تاریخ پیشاهنگی

Boy scouting History

 

تاریخچه رسمی پیشاهنگی از آن جا آغاز می شود که ژنرال بیدن پاول ، یکی از فرماندهان ارتش انگلیس ، در هنگ ترانسوال در 1884 میلادی هنگامی که پادگان تحت فرماندهی اش در کنیا مورد هجوم بوئر ها و دیگر قبائل آفریقایی قرار گرفت ، به ضعف جسمانی و نا توانی روحی سربازان انگلیسی در مقابل جنگاوران برهنه پی برد .

در جریان این حمله ، او مجبور شد به علت کمبود نفرات نظامی ، در مواردی مثل امربری ، دیده بانی و رساندن آذوقه از وجود پسر بچه های نوجوان استفاده کند . توانایی نوجوانان در نظم پذیری ، اطاعت و اجرای دقیق دستورات او را به موضوع تربیت شبه نظامی نوجوانان برای اهداف غیر نظامی علاقه مند کرد . پاول در بازگشت به انگلستان به پژوهش آماری در مدارس پرداخت . در این تحقیق میزان رو به رشد بیماری های مادر زادی ، سوتغذیه و مصرف الکل و فساد موجود درمدارس توجه وی راجلب کرد و ژنرال چاره را در ایجاد نهضتی تربیتی یافت که با روش موثر در پرورش نسل جدید بکوشد .

آموزش های اولین اردوی پیشاهنگی از روش های تعدیل شده نظامی ، اصول تربیتی زولو ها و دیگر قبایل افریقایی و شیوه های مدرن تربیت بدنی اخذ شده بود .

 

 

در سال 1910 میلادی این حرکت اوج گرفت و مورد حمایت پادشاه و ولیعهد انگلیس قرار گرفت . این سازمان به سرعت در اروپا مورد استقبال قرار گرفت و در امریکا نیز طرفداران زیادی پیدا کرد .

در سال 1920 میلادی اولین گردهمایی بزرگ پیشاهنگان ، جامبوری ، در اطراف لندن برگزار شد . از آن پس هر چهار سال یک بار چنین اجتماعی در یکی از کشور ها برقرار شد . آموزه های پیشاهنگی ایمان به خدا ، اطاعت از مقررات و قوانین ، داشتن خلق و خو و صفات نیک ، آمادگی فکری و جسمی و روحی برای قبول مسئولیت ، پیروی از اصول برادری و خدمت به دیگران و التزام به خودآموزی است و تعلیماتش در جهت ساختن شخصیت و پرورش استعداد ها ، آموزش فنون و صنایع دستی ، آگاهی های مربوط به تربیت بدنی ، اصول بهداشتی و کمک های اولیه ، کار گروهی ، زندگی در خارج شهر ، تماس با طبیعت و آموختن زندگی اجتماعی است .

در ایران با همکاری میرزا مهدی خان ورزنده و مستر شرک امریکایی اولین تشکیلات پیشاهنگی ئر 11 اسفند ماه 1304 هجری خورشیدی به وجود آمد که با استقبال دولت و وزارت معارف روبرو شد .

واژه پیشاهنگ توسط علی اصغر حکمت پیشنهاد شد و در 1928 میلادی در مجمع بین الملل پیشاهنگی به رسمیت شناخته شد . و در 12 تیر 1305 نخستین جشن رسمی با حضور رئیس الوزرا و وزیر معارف برگزار شد سپس به عنوان دو واحد درسی در برنامه آموزشی درالمعلمین ورزش گنجانده شد .

مجله پیشاهنگی هم در 31 خرداد 1306 با مدیریت احمد آرام منتشر شد .

در اردیبهشت 1314 پیشاهنگی دختران به ریاست عالیه شمس پهلوی و به دنبال تاسیس کانون بانوان تاسیس شد .

کارکرد های اصلی پیشاهنگی در ایران در چهار محور خلاصه می شود :

1-                             تکمیل فرآیند اجتماعی کردن نوجوانان و جبران ضعف آموزشی رسمی .

2-                             تاسیس نیروهای لازم برای نمایش های عظیم مردمی و گردهمایی های ملی .

3-                             حرکت به سوی نظامی کردن فرهنگ و ایجاد انضباط نظامی در مدارس .

4-                             حذف دین به عنوان مهم ترین عامل آموزش های اخلاقی .

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: معرفي پيشاهنگي , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه پیشاهنگی در ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد جواد نادري
تاریخ : 23 فروردين 1392

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد